Bosch Universal HedgeCut 50 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Universal HedgeCut 50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Annelore 03-08-2021

Degelijke heggenschaar

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Het is een aangename schaar om mee te werken. Hij is wel aan de zwaardere kant, zeker als vrouw begint hij door te wegen na langdurig gebruik. Hij snoeit vlot door taxus en buxushaag. Door de lengte van de schaar gaat het snoeien ook goed vooruit.

Pluspunten

• Lengte

Minpunten

• Gewicht

jro 30-07-2021

zwaardere werk heggeschaar

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Na het uitpakken is het duidelijk een solide krachtige heggenschaar, degelijke bouw op eerste gezicht. Je kan zien aan de messen aan het zwaard dat dit voor de wat grotere takken zijn, het grovere werk dus. Om een buxus hegje of klimop wat bij te schaven is dit toch wel iets van een spijker erinslaan met een moker, maar is uiteraard prima mogelijk. Met de heggeschaar van dit caliber zal je minder vaak van de dikkere takken snoeien, dus of je deze echt vaak nodig hebt valt te bezien. Ligt eraan ook hoeveel grote heggen en struiken je hebt natuurlijk. Je bent in ieder geval niet snel ondergedimensioneerd bij deze.
Let wel, het is geen lichtgewicht, dus na een kwartiertje snoeien merk je wel dat deze tot de zwaardere machines behoort.
Verder is aan veiligheid goed gedacht, je handen zijn prima beschermd bij het gebruik van de heggeschaar. Qua lengte is de 50cm ook een prima maat om toch flexibel overal te kunnen snoeien.
De bevestiging van je verlengsnoer aan de machine die is absoluut niet in orde. Het is vrijwel onmogelijk je verlengsnoer erin vast te zetten of je moet wel een heel dun kabeltje gebruiken.
Het geluid van de machine zelf is een prima kenmerk, zeker stiller dan menig andere heggeschaar.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • snijmessen voor dikkere takken
  • veilig met de handgrepen

Minpunten

• verlengsnoerbevestiging waardeloos
  • gewicht toch best merkbaar na tijdje

r*******@h********** 29-07-2021

Ideale heggenschaar

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Het is een fijne en redelijk geruisloze snoeischaar.
Ook is hij niet te zwaar en dus makkelijk in gebruik hierdoor.
Omdat het snijblad een goede lengte heeft kan je de gehele heb in 1 keer snoeien. Je hoeft er dus niet direct omheen te lopen.

Verder snoeit hij moeiteloos ook dikkere takken. Wij hebben een olijfbomen heg en die takken kunnen dus erg dik zijn. Hier snoeit ie moeiteloos doorheen.

r***************@g******** 28-07-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Een fijne heggenschaar om te snoeien. Product voldoet aan de verwachting. Hij snoeit makkelijker door de kleine takken, door de grote takken heeft hij iets moeite maar komt er wel door heen. Wat opvalt dat hij weinig geluid maakt vergeleken met andere heggenscharen. Heggenschaar is niet zwaar, lengte schaar is okay en de grip is goed. Klein minpuntje is dat je het snoer niet kan vastmaken, waardoor de kans aanwezig is dat je door het snoer snoeit.

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Licht
  • Goede grip

Minpunten

• Snoer kan je niet vastmaken

m*********@g******** 28-07-2021

Licht en handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

De heggenschaar is erg stil, licht en handig in gebruik. Je kan hier gemakkelijk grote hagen mee scheren zonder pijn te krijgen aan je armen. Verwilderde hagen met grote takken zijn voor deze heggen schaar geen probleem. In een mum van tijd krijg je je haag weer in vorm. Er zijn ook een aantal veiligheden op de heggenschaar. Zo is er een veiligheidsknop en een beveiliging voor je handen. Al stel ik mij hierbij wel de sterkte op lange termijn in vraag.

Pluspunten

• Licht
  • Handig in gebruik
  • Stil
  • Veilig

Minpunten

• Niet draadloos

Twentse 28-07-2021

Fijne heggenschaar

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Ik vind het een erg prettige heggenschaar. Persoonlijk vind ik het geluid wel echt minder dan andere heggenscharen waar ik mee heb gewerkt. Dit vind ik erg prettig voor mijn huisgenoten en buurtgenoten. Ook vind ik de heggenschaar makkelijk in gebruik en niet al te zwaar. Hierdoor kan ik ook met gestrekte armen werken. Het snoeien doet hij prima, ik ga zo door het snoeiwerk heen zonder veel gedoe. Het enige nadeel blijft altijd toch wel het werken met een snoer, deze zit hoe dan ook in de weg.

Pluspunten

• Stiller
  • Niet te zwaar

Minpunten

• Snoer

Lolly93 27-07-2021

Doet wat moet maar

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Bij het uitproberen van de Bosch UniversalHedgeCut 50 leek het in het begin een vrij zwaar toestel te zijn. Eenmaal in gebruik valt het gewicht “goed mee” met dank aan de ergonomie van deze snoeischaar. Wat betreft het geluidsniveau merkte ik geen fundamenteel verschil. Het geluidsniveau lag misschien een beetje lager. Echter vind ik dat voor het goed uitvoeren van snoeiwerk, de nodige geluiden er gewoonweg bijhoren, dus dit zou voor mij geen breekpunt zijn om het product al dan niet te kopen maar vermits dit juist als voordeel bij dit product gebruikt wordt is het op dat vlak geen aanrader. Voor het gebruik van dit product blijft een kabel nog steeds noodzakelijk. Hierdoor is voorzichtigheid geboden tijdens het snoeien, zodat het snoer zeker niet wordt geraakt. Een groot nadeel is dat de stekker niet in de verlengkabel blijft zitten, we hebben dit met meerdere verlengkabels uitgeprobeerd maar het probleem deed zich steeds weer voor. Bijgevolg diende ik de kabel steeds te blijven vasthouden om te vermijden dat het toestel steeds weer zou uitvallen. Op vlak van gebruiksgemak (grootte snoeiblad) en prestatie geen opmerkingen, doet wat moet.

Pluspunten

• groot snoeiblad
  • goede ergonomie
  • ecologisch (elektrisch)

Minpunten

• niet beduidend stiller
  • slecht contact met stekker

Kristof 26-07-2021

Matige heggenschaar

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Ik heb deze paar weken terug mogen testen via de reviewclub.
Gezien ik wel meerdere malen per jaar mijn buxus thuis snoei dus wel wat ervaring met een heggenschaar.
Persoonlijk vind ik de heggenschaar redelijk zwaar.
Deze zou minder lawaai moeten maken maar vind hem even veel herrie maken als mijn oude heggenschaar + een irritante hoge toon

Minpunten

• Zwaar
  • Herrie

Vogelfavorite 23-07-2021

Topproduct

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Alles wat je van een heggenschaar kan verwachten voldoet deze aan. Hij is efficiënt in gebruik, niet zwaar en het grootste pluspunt is dat hij stil is. Wel zit er 1 klein minpuntje aan, dat is dat het snoer van de verlengkabel er gemakkelijk voor kan schieten.

Pluspunten

• Stil
  • Knipt snel

Minpunten

• Kort snoer

LisaV 21-07-2021

prima heggenschaar

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

ik heb deze heggenschaar nual even in gebruik en ben over het algemeen tevreden met dit toestel.
het heeft een gemakkelijke handgreep en gaat soepel door de takken heen.
een minpuntje vind ik het gewicht, na een tijdje moet ik even pauzeren omdat het begint door te wegen.
ook is het snoer aan de korte kant waardoor een langere verlengkabel aangeraden is.
over het algemeen prima heggenschaar!

Pluspunten

• gaat vlot door de takken heen

Minpunten

• iets te zwaar voor mij
  • korte snoer

Rm 18-07-2021
  • Product gekregen

Erg tevreden!

Geschreven voor: Bosch Universal HedgeCut 50

Sinds een week de heggenschaar in gebruim, en tot nu toe erg blij met de aanschaf. Voorheen hadden we een kleinere waardoor we moeilijk in de hoogte bij de heg konden. Door het lange snoei mes en de verstelbare handsvat kom je gemakkelijk in de hoogte en achter bij de plekken wat voorheen niet ging.

De handgreep heeft een fijne grip waardoor hij makkelijk te hanteren is, het enige nadeel is dat hij wel wat zwaarder is waardoor je tussentijds even moet stoppen. Het snoeigedeelte komt gemakkelijk door de takken en de wat dikkere takken heen.

Het geluidsniveau is ook niet te overdreven andere die wij eerder hebben gehad waren wat heviger qua lawaai.

Van te voor wat huiverig ivm de zwaarte maar dat went, verder erg blij met de aanschaf hierdoor is tuinieren toch weer een stuk fijner!!

Pluspunten

• Ergonomisch grip
  • Verstelbare handvat

Minpunten

• Kan zwaar aanvoelen
  • Korte snoer